Головна > Всі новини > 15-03-2023
Як обрати страхову компанію під час війни та що робити при ДТП за кордоном
Як обрати страхову компанію, якій можна довіряти, – це питання стояло перед автовласниками й за мирних часів. Але з початком війни воно набуло нового змісту, адже для багатьох автомобіль став засобом не лише пересування, а й порятунку. Хтось був змушений раптово виїхати за кордон на невизначений час, хтось – вивезти родину в безпечне місце, щоб потім «курсувати» між Україною та Європою. Подібного досвіду в більшості українців раніше не було, тож деякі речі стали для них сюрпризом. Особливо для тих, кому довелося потрапити в ДТП і стикнутися з необхідністю відновлення авто за кордоном. Як у цих обставинах застрахувати автівку та на які особливості роботи страхових компаній орієнтуватися, спеціально для Mind розповідає Тетяна Щучьєва, директор СК «Експрес Страхування».
Зрозуміло, що будь-які неприємні ситуації, пов’язані з ДТП, ремонтом або викраденням автомобіля легше вирішуються за допомогою професіоналів – експертів з автострахування. І війна жодним чином не скасувала цього принципу, а лише підсилила його.
Із «зеленою картою», аналогом української автоцивілки, без наявності якої виїхати за кордон просто неможливо, розібратися, виявилось, доволі просто: вона однакова у всіх страховиків і має єдиний ліміт покриття збитків, заподіяних третім особам. А ось при укладенні договору КАСКО, що має захистити автомобіль особливо в умовах підвищення ризиків, що склалися, виникає чимало нюансів. Тож саме вибір страховика й оптимального полісу КАСКО потребує пильної уваги.
Якщо КАСКО у вас уже є, перед від’їздом за кордон треба обов’язково перевірити територію його дії. Вона має передбачати країни, до яких ви плануєте виїжджати. Якщо ні, можна змінити географію страховки, придбавши розширене покриття. Зазвичай, доплата залежить від території покриття та строку його дії і прораховується індивідуально для кожного клієнта.
Якщо ж КАСКО у вас немає, а ризикувати перед складною подорожжю не хочеться, треба знайти надійного й досвідченого страховика. І тут виникає питання: як обрати компанію, на яку можна покластися? На що орієнтуватися: на рекламу, на відоме ім’я, на рекомендації друзів або відгуки на форумах?
Українці частіше за все покладаються на власний досвід і на рекомендації знайомих та друзів. Але, якщо такого досвіду немає, а думки друзів розходяться, ось декілька рекомендацій, що можуть стати у пригоді.
По-перше, довіряйте лідерам. Компаній, що займаються ризиковим страхуванням в Україні, дуже багато – за даними НБУ на 01.09.2022 їх було 127. При цьому більшість цих компаній мають певну спеціалізацію. Тож, якщо йдеться про страхування власного автомобіля, подивіться рейтинги страхових компаній із КАСКО на різних порталах. Обирати я би рекомендувала з тих, які входять до першої десятки. Перевірити їхню оцінку можна і на сайті Forinsurer, а дійсність ліцензій – на сайті НБУ. Не завадить зайти на сайти самих компаній, а також почитати відгуки клієнтів в інтернеті.
По-друге, перевіряйте ставлення компанії до клієнта. Зробити це досить просто: надішліть запити на сайти декількох обраних СК. Ви самі побачите, наскільки швидко та професійно вони відреагують. Повірте, клієнтоорієнтованість – дуже важливий фактор.
Порівняйте отримані комерційні пропозиції за такими параметрами, як тариф страхування, наявність франшизи, умови договору. Якщо у вас виникнуть питання, пишіть на сайт або телефонуйте на гарячу лінію – у такий спосіб ви легко зможете оцінити ступінь доступності експертів і якість наданих вам консультацій.
Подивіться список додаткових сервісів, серед яких можуть бути евакуація, технічна допомога, інформаційна підтримка 24/7 – усі ці послуги можуть стати у пригоді.
По-третє, з’ясуйте, чи має компанія досвід та експертизу врегулювання страхових подій за кордоном. Не соромтеся поцікавитись, як зорганізована система комунікації з клієнтами, які перебувають у Європі: чи можна розраховувати на допомогу з евакуацією автомобіля та його ремонтом, які умови й порядок виплати страхового відшкодування.
Наприклад, у багатьох випадках врегулювання страхових подій, які сталися за кордоном, може відбуватися через будь-який месенджер. Клієнту просто треба зателефонувати на лінію підтримки, зафіксувати страхову подію, а потім надіслати всі документи, фото та відео з місця події своєму персональному аварійному комісару.
З досвіду нашої компанії, роль аварійного комісара дуже важлива, тому ми свідомо не замінюємо їх якимись «ботами». Адже йдеться про експерта, здатного надати клієнту будь-яку консультацію (наприклад, чи достатньо в цьому випадку оформлення європротоколу або варто викликати поліцію). Він допомагає з перекладом документів українською, погоджує СТО, де проводитиметься ремонт, та суму, яка виставляється за відновлення автомобіля.
У кожній страховій компанії виплати за кордоном відбуваються по-різному. Найчастіше – двома траншами: 60–80% авансом і 40–20% після завершення ремонту й надання відповідних документів і фото. Тобто 100% страхової виплати клієнт отримує лише після надання акту виконаних робіт та рахунку.
У багатьох випадках, коли ситуація, у якій перебуває клієнт, і стан пошкодженого автомобіля це дозволяє, аварійний комісар може порекомендувати повернутися в Україну й відновити авто на одному з офіційних СТО. Адже, як показує досвід, ремонт за кордоном може виявитися складною, довгою і набагато дорожчою процедурою.
Але найголовніша проблема, що виникає у клієнтів при ДТП за кордоном, – це розгубленість, спричинена незнанням мови та нерозумінням процедур оформлення страхової події і вимог законодавства іншої країни. Тож аварійний комісар часто виконує роль психотерапевта або навіть янгола-охоронця – як вам більше до вподоби.
Джерело Mind
Поділитися у соцмережах
14-11-2024
Нові умови для українських автовласників: що зміниться на ринку ОСЦПВ у 2025 році
З 2025 року набирає чинності новий закон про обов’язкове страхування цивільноправової відповідальності автовласників (ОСЦПВ), який змінить підхід до в...
Читати далі13-11-2024
Мережа партнерських СТО СК «Експрес Страхування» зросла до 101
СК «Експрес Страхування», що входить до УКРАВТО ГРУП, активно розширює свою мережу партнерських станцій відновлювального ремонту автомобілів (СТО). У...
Читати далі08-11-2024
Майже вдвічі зросли виплати клієнтам СК «Експрес Страхування» за 9 місяців 2024 року
СК «Експрес Страхування», що входить до УКРАВТО ГРУП, за підсумками січня-вересня 2024 року значно посилила свою підтримку клієнтів, збільшивши виплат...
Читати далі