Головна > Всі новини > 22-01-2025
Ремонт без додаткових витрат: як новий закон про ОСЦПВ захищає інтереси автовласників
З 1 січня 2025 року почав діяти новий закон про ОСЦПВ, який відкриває не тільки нову еру для Автоцивілки, але й значно покращує якість страхових послуг на цьому ринку. Як саме ці зміни вплинуть на одну з його найважливіших складових - процес відновлення автівки, спеціально для Mind розповіла Наталія Бортюк - Генеральний директор СК «Експрес Страхування», що входить до УКРАВТО ГРУП і має найбільшу партнерську мережу СТО в Україні.
Розпочнемо з того, що до вступу в силу нового Закону про ОСЦПВ всі страховики в Україні при оцінці вартості запчастин на авто, які потребують заміни після страхового випадку, користувалися методикою розрахунку суми відшкодування, яка передбачає врахування фізичного зносу деталей. По суті, фізичний знос – це відношення між поточною вартістю авто і вартістю такого ж нового авто. Це означає: чим старіший автомобіль, тим більше відсоток зносу і тим менша сума виплати на заміну необхідних для ремонту запчастин.
Наприклад, уявімо що в ДТП потрапили три автомобілі Renault Megan. Перший – 2020 року випуску (р.в.), що раніше не потрапляв в ДТП, другий – 2017 р.в., який вже має сліди відновлювального ремонту, третій – 2004 р.в. У всіх трьох автомобілів аналогічні пошкодження: задній бампер, кронштейн бампера, наповнювач бампера, декоративна панель кришки багажника, також є необхідність заміни вставки заднього скла.
Для першого авто 2020 р.в. вартість запчастин вираховувалась без урахування зносу деталей і складала 21 441 грн. Для другого авто 2017 р.в., що вже відновлювалось через ДТП, знос деталей вже враховувався і, уявімо, що відповідно методики становив 46,6%. Тож компенсація для закупівлі запчастин для цього авто складала 11 449 грн. А для третього авто 2004 р.в. знос сягав вже 70%, і страхова виплата на заміну запчастин становила вже 5 898 грн.
Така ситуація ставила власників старіших автомобілів у невигідне становище, адже їм доводилося покривати частину витрат на ремонт за власний рахунок. Тому, отримавши страхове відшкодування з урахуванням зносу деталей, потерпілий часто стикався з вибором: звернутися до неофіційних майстерень («гаражів») і самостійно шукати запчастини на «розборках» або обрати офіційне СТО. В цьому випадку автовласнику доводилося доплачувати за ремонт самостійно або вимагати певну суму у винуватця ДТП. Останній міг добровільно компенсувати необхідну суму, але іноді потерпілому доводилося звертатися до суду для вирішення цього питання.
З прийняттям нового закону, в разі, якщо винуватець має новий поліс, укладений з 2025 року, цей коефіцієнт більше не використовується і при розрахунку суми відшкодування має враховуватись вартість нових деталей – як для нових авто, так і старших. В першому випадку це будуть виключно нові запчастини, оригінальні або дозволені виробником – такі, що відповідають стандартам якості та повністю ідентичні деталям, встановленим на заводі при виготовленні автомобіля. В другому випадку йдеться про деталі, що є аналогами оригінальних і повністю відповідають технічним характеристикам авто, тобто підходять за розмірами, функціями та якістю.
Таке нововведення означає, що суми відшкодування для автомобілів віком понад 5-7 років суттєво зростуть. Це особливо важливо з огляду на те, що понад 90% автопарку в Україні складають автомобілі віком від 5 років і старші. Тож нові правила забезпечать більш справедливе покриття витрат на ремонт для більшості автовласників.
Ще одна нова норма – пріоритетні виплати страхового відшкодування безпосередньо на рахунок СТО. Тепер постраждалому не потрібно перейматися щодо суми і термінів відшкодування, займатися пошуком запчастин та контролювати процес ремонту. Він має лише обрати СТО з переліку на сайті страховика і потім забрати звідти відновлене авто. Не влаштовує жодна СТО з переліку страховика? Пишете заяву і, за згодою страховика, ремонтуєте авто на іншому СТО. У певних випадках можна буде також отримати грошову компенсацію вартості ремонту «на руки» (за реквізитами власного рахунку в банку), але вже за вирахуванням ПДВ.
Завдяки цим змінам автовласникам більше не доведеться хвилюватися, що відшкодування не вистачить на ремонт – все стає більш зручним і зрозумілим. Звернувся до страховика, обрав СТО, забрав вже відремонтований автомобіль. Все!
«Варто зазначити, що СК «Експрес Страхування» з початку створення компанії надає своїм клієнтам можливість ремонту на сертифікованих офіційних СТО, забезпечуючи повний контроль на всіх етапах – від замовлення запчастин до завершення відновлення автомобіля. Компанія працює по всій території України і постійно розширює свою присутність в регіонах, тому клієнти можуть бути впевнені в якості та надійності послуг незалежно від місця проживання. Окрім цього, компанія гарантує оперативність обслуговування та прозорість усього процесу, що робить відновлення автомобіля максимально зручним для кожного автовласника», – підкреслює Наталія Бортюк.
Джерело - Mind
Поділитися у соцмережах
22-01-2025
Як збільшення страхових сум і нові вимоги вплинули на ціни ОСЦПВ у 2025 році – коментар Інтерфакс-Україна
Вартість полісів ОСЦПВ в СК «Експрес Страхування», що входить до УКРАВТО ГРУП, з 1 січня 2025 року зросла на 70-75%. Про це повідомила...
Читати далі20-01-2025
СК «Експрес Страхування» залучила 932,5 млн грн страхових премій у 2024 році
СК «Експрес Страхування», що входить до УКРАВТО ГРУП, за 12 місяців 2024 року залучила 932,5 млн грн страхових премій, що на 210,3 млн...
Читати далі15-01-2025
Мережа партнерських СТО СК «Експрес Страхування» зросла до 110
СК «Експрес Страхування», що входить до УКРАВТО ГРУП, активно працює над розширенням мережі партнерських станцій технічного обслуговува...
Читати далі