Як краще оформити Європротокол: з паперами або без?

Є два варіанти оформлення Європротоколу: звичний паперовий та все більш популярний електронний. Який краще використовувати, українському автомобільному виданню «Україна за кермом» допомагала розібратися директор СК «Експрес Страхування» Тетяна Щучьєва.

Популярність Європротоколу серед українських водіїв зростає, бо все більше з них розуміють: навіщо викликати та чекати поліцію, коли можна не викликати та не чекати? З Європротоколом можна владнати все швидко та зручно, та й водійське посвідчення винуватця може залишитися при ньому – суцільні переваги!

Ось що кажуть експерти. Кількість вимог, врегульованих за спрощеною системою без виклику поліції, тобто за Європротоколом, у 2022 році склала близько44 тис. шт. Сума виплат, здійснених за Європротоколом, становила майже 580 млн грн. Вагомі цифри!

При цьому питома вага вимог, врегульованих за Європротоколом, у загальній кількості сплачених вимог при цьому зросла на майже 3% і склала ледве не 40%, а у загальній сумі виплат досягла 21%.

Гарний тренд, вітаємо його. Але ж питання ось у чому: у який спосіб – звичайний паперовий або відносно новий електронний за посиланням – краще заповнювати Європротокол?

Папір все стерпить?

Паперова версія поки що значно більш популярна: понад 80% всіх Європротоколів у нашій країні, за даними учасників ринку автострахування, оформлюються саме на паперових бланках.

Вони для водіїв поки що більш звичні, у них є свої переваги. По-перше, так надійніше, бо виключається вплив технічних чинників (поганий інтернет, збій при оформленні). Це підтверджує навіть статистика, згідно з якою швидкий приріст популярності електронного Європротоколу у 2022 році призупинився й навіть трошки зменшився. Так, у 2020 році в електронному вигляді була заповнена лише десята частина Європротоколів, у 2021 – вже 16%, а у 2022 – близько 15%. Напевно, проблеми з електропостачанням, а тому й з інтернетом у країні, що воює давали про себе знати.

По-друге, електронна версія чомусь вимагає більше документів, ніж паперова. Наприклад, треба вносити відомості про ідентифікаційний код або ЄДРПОУ власника поліса. Також електронна версія не дозволяє оформити подію, якщо автомобілі мають причепи або хтось з учасників не має справного смартфона із собою.

Остання вимога здається дивною, але вона має своє пояснення. Річ у тім, що є такий етап при оформленні, де треба вказати обидва номери телефону учасників ДТП. І на ці телефони має прийти код із СМС, який потрібно ввести у відповідне поле. Якщо телефон не працює, то код, відповідно, буде неможливо ввести. Тобто телефони мають бути ввімкненими в обох. Документ оформляє хтось один, в кого є доступ до інтернету та камера.

Якщо ви вважаєте, що краще старі добрі папери, то потурбуйтеся про те, щоб їх отримати, ще при оформленні Автоцивілки: якщо ви придбали електронний поліс, то паперового бланка Європротоколу у вас не буде! Хоча вихід є: можна попросити страховика надіслати паперову версію поштовою службою. Вашим коштом, звісно.

Але чи дійсно вона потрібна?

Новітні технології

У електронній версії також дуже багато переваг. Здається, їх навіть більше, ніж у паперової.

По-перше, це швидко й можна обійтися без паперової тяганини. Використовується зручний та зрозумілий інтерфейс, все робиться по кроках та з підказками.

Є геоприв’язка до місця пригоди, система автоматично вказує дату та час оформлення, учасники одразу додають фото авто, що дає змогу СК побачити реальну картину пригоди.

Зручний доступ до документа, прозорість. Документ приходить на електрону пошту учасників, а СК може самостійно завантажити сформований документ з сайту МТСБУ, який туди завантажується автоматично.

Але є й мінуси. Дуже рідко, але інколи трапляється так, що в когось з учасників не «залитий» поліс в МТСБУ. Тоді, звісно ж, всі учасники вже не зможуть скористатися електронним Європротоколом. Також, якщо при оформленні поліса допущені помилки, то він також може не підтягнутися.

У кожного з учасників пригоди має бути справний телефон/планшет з камерою та інтернет, чому – ми вже пояснювали вище.

Також у кожного з учасників має бути чинна внутрішня Автоцивілка. Якщо хоч би в одного учасника ДТП лише «Зелена картка», то потрібно або оформляти паперовий варіант, або викликати поліцію.

Що ж краще – вирішуйте самі. Але тут треба звернути увагу ось на що: вже цього року більшість полісів виписується онлайн (тобто електронні), і у майбутньому їх частка взагалі може стати стовідсотковою навіть на законодавчому рівні. Джерело «Україна за кермом»

Поділитися у соцмережах

24-04-2024

Що таке франшиза і як вона використовується в різних видах автострахування: ОСЦПВ та КАСКО

Про те, які є різновиди франшизи, навіщо вона потрібна, який її розмір є оптимальним з огляду на вартість полісу і які зобов'язання бере на себе ав...

Читати далі

23-04-2024

Стабільність ключових показників СК «Експрес Страхування» підтверджена рейтингом Insurance TOP за результатами 2023 року

СК «Експрес Страхування», що входить до сім’ї групи компаній УкрАВТО, демонструє стабільність ключових показників фінансової стійкості: активів компан...

Читати далі

18-04-2024

Тетяна Щучьєва: «У світі диджиталізації наявність людського сервісу і спілкування цінується на «вагу золота»

Про розвиток компанії, збільшення клієнтської бази, систему врегулювання збитків, силу бренду та роботу команди з клієнтом під час війни в ексклюзи...

Читати далі